مرکز خرید و فروش بره پرواری گوسفند

خرید و فروش بره پرواری گوسفند در کشور در حال افزایش است. خرید بره پرواری از مرکز معتبر برای پروارکنندگان اهمیت فراوانی دارد. سایت دامالان متشکل از گروهی مجرب در خدمت دامپروران عزیز کشور می باشد.

خرید بره از مراکز معتبر از دغدغه های مهم پروارگران محسوب می شود. همچنین خرید نژاد مناسب بره برای پرواربندی از موارد مهم برای شروع پرواربندی موفق می باشد. انتخاب نژادی با قابلیت های بالا در پرواربندی همچون سرعت رشد و ضریب تبدیل خوراکی بالا نقش بسزایی را در سودآوری واحد پرواربندی ایفا می کند. نژادهایی که ضریب تبدیل خوراکی و سرعت رشد پایینی دارند، واحد خوراک را با راندمان بسیار کمتری به واحد گوشت (پروتئین) تبدیل می کنند. لذا، سودآوری واحد پرواربندی کاهش می یابد. سایت دامالان با گروهی مجرب، آماده ارائه مشاوره های تخصصی در پرواربندی به پروارکنندگان کشور می باشد.

برای دریافت مشاوره خرید و فروش و مشاوره طی دوره پروار با ما تماس بگیرید.

مهندس حجت صفری      09148004332

damalanagri@yahoo.com

برچسب گذاری توسط , , , , , , , , , , , , ,

204 دیدگاه در “مرکز خرید و فروش بره پرواری گوسفند

  1. با سلام تعداد 50 راس بره پرواری نژاد بختیاری و شال با میانگین وزنی حدودا 25 کیلو میخوام اگه دارین خبر کنین لطفا

  2. سلام حدود 60 راس بره نژاد افشاری برای پروار دراراک می خوام قیمت بدید ونحوه تهیه اش رو بفرمائید ممنون

    1. با سلام
      بره های پرواری را در چه رنج وزنی میخواهید و در چه زمانی قصد خرید بره های پرواری را دارید؟
      آیا تاکنون سابقه پرواربندی بره را داشته اید؟
      قیمت بره های پرواری براساس رنج وزنی بره های پرواری مشخص می شود. قیمت هر کیلوگرم وزن بره های پرواری سبک وزن نسبت به بره های پرواری سنگین وزن، بالاتر می باشد. نحوه تهیه بره پرواری به شرح زیر می باشد: 1- تعیین رنج وزنی بره های پرواری درخواستی 2- تعیین تعداد راس بره پرواری درخواستی و 3- تعیین زمان دقیق خرید بره های پرواری. پس از مشخص سازی هر کدام از موارد ذکر شده می توانید با شماره موجود در سایت برای خرید بره تماس حاصل فرمایید

    2. با سلام
      سفارش دقیق شامل موارد زیر می باشد:
      1- تعیین نژاد بره پرواری درخواستی
      2- تعیین تعداد بره پرواری
      3- مشخص سازی تعداد بره های نر و ماده از نژاد مورد نظر
      4- تعیین زمان دقیق خرید بره های پرواری
      5- تعیین محل دقیق تحویل بره ها در صورت خرید غیر حضوری
      6- پیگیری سفارش

  3. سلام و خسته نباشید
    تا حالا سابقه کار گوسفند نداشتم.از دورو بریام که تجربه داشتی داشتن یه مقدار سوال کردم و دنبال گوسفند پرواری هستم. 600 متر زمین برای جایگاه دارم و 30000 متد مرتع برای شبدر و جو دارم.استان مازندران. 40000000 تومن سرمایه دارم.چه نژادی تو مازندران میشه پرورش داد .جیره غذایی باید چی باشه؟تقریبا سود هر گوسفند چقدر میشه؟مرسی

    1. با سلام
      با توجه به نداشتن تجربه در زمینه پرواربندی و گوسفندداری، شروع گوسفندداری با تعداد راس کمتر توصیه می شود. مدیریت بره های پرواری و گوسفندداشتی در تعداد راس پایین راحت تر می باشد. استفاده از جیره های غذایی استاندارد نقش بسیار مهمی در کاهش هزینه های اضافی و افزایش سود و بهر وری دارد.

  4. باسلام.بنده در استان مازندران.شهرستان نکا دامداری احداث کردم.در زمینه پروارهم تجربه دارم.الان‌ تعداد ۱۰۰راس بره نرافشار باحداکثر وزن‌ ۲۰کیلو میخواستم.البته زمین کشاورزی هم نزدیک دامداری دارم‌ که نصفش رو جو کاشتم.نصفش رو یونجه.الانم‌میخوام بدونم‌تعداد ۱۰۰راس بره نرحداکثر۲۰کیلو دارین؟؟و قیمتش رو لطف بفرمایید؟؟؟

  5. سلام خسته نباشید
    من ۳۰ راس بره ۲۵ کیلویی نژاد افشار میخوام
    موجود دارین و اگر دارین قیمت چنده؟
    ممنون

  6. سلام من 50تا بره پرواری میخوام با وزن حداکثر 30 کیلو ایا شما میتونید کمکم کنید؟ نژاد افشار

  7. سلام من برای بار اول میخواهم پروار بندی انجام دهم حدودا چهل میلیون سرمایه دارم ساکن تهران هستم ولی مخواهم اینکار را در گلپایگان انجام دهم
    میخواهم به خاطره اینکه در شهر خودم نیستم از نظر اقتصادی ایده ال باشد گلپایگان از نظر اب و هوایی کوهپایه ای است در اکثر فصلها خنک است در زمستان برفی و بسیار سرد است در تابستان هم گرم است اما نه به شدت تهران درگلپایگان بابت مکان پرواربندی هزینه ای ندارم به نظر شما با چه تعداد شروع کنم
    قیمت هر گوسفند پرواری ۲۵تا۳۰ کیلو الان چقدر است
    از چه نژادی استفاده کنم
    با تشکر

  8. جناب مهندس بنده ساکن استان مازندران هستم و قصد پرواربندی بره دارم و اولین تجربه ام در این زمینست البته پدرم سابقه چوپانی دارند اما پروار نه. زمینی هم که برای این کار در نظر گرفتم سه هزار متره . میخواستم بدونم به نظر شما با چه تعداد شروع کنم؟ و همچنین برای تغذیشون فقط از خوراک باید استفاده کنم؟اگه از خوراک باید استفاده کنم هزینه خوراک در طول صد روز حدودا چقدر میشه؟و در آخر برای فروش بره پرواری چطور باید اقدام کنم ؟ ایا تمامشو کشتارگاه ها یکجا خریدارن؟ و از لحاظ قیمت ایا اصلا به صرفه هست که هر کیلو از بره رو با قیمت بالاتر بخرم و در پایان با قیمت پایینتر به کشتارگاه بفروشم؟ بنده جهت خرید با شما تماس هم گرفته بودم.
    ممنون از پاسخگوییتون

    1. با سلام
      ممنون از توضیحات جامع شما
      اگر فاقد تجربه در زمینه پرواربندی بره هستید، توصیه گروه “دامالان” به شما شروع پرواربندی بره با تعداد راس پایین بره (برای مثال 20-30 راس بره پرواری) می باشد. مزیت شروع پرواربندی با تعداد راس پایین کنترل و مدیریت آسان بره های پرواری طی دوره پروار می باشد. اولین مرحله در شروع پرواربندی بره، انتخاب بره پرواری از نژاد مناسب می باشد. اطلاع از شرایط آب و هوایی منطقه شما می تواند ما را در توصیه بره پرواری از نژاد مناسب یاری رسان باشد.
      قصد پرواربندی بره ها به صورت بسته را دارید یا امکان چرا برای بره ها وجود دارد؟
      هزینه خوراک بخش قابل توجهی از هزینه های پرواربندی بره را به خود اختصاص می دهد. شناخت مواد خوراکی و آگاهی از میزان مواد مغذی موجود در مواد خوراکی می تواند در کاهش هزینه ها و افزایش تولید و افزایش سودآوری ایفای نقش کند. در واقع با شناخت صحیح مواد خوراکی و جیره نویسی بهینه و مدیریت تغذیه ای بهینه بره های پرواری طی دوره پروار میزان افزایش وزن روزانه بره های پرواری قابل توجه خواهد بود که در نهایت منجر به افزاش سوددهی واحد پرواربندی خواهد شد. لذا، با مدیریت صحیح در پرورش بره ها و پرواربندی بره ها، میزان افزایش وزن روزانه بره های پرواری قابل ملاحظه خواهد بود. با افزایش وزن روزانه بره های پرواری، وزن نهایی و کشتار بره ها در طی زمان کوتاهی حاصل خواهد شد. دست یابی به حداکثر وزن بره ها در طی دوره پروار در نتیجه مدیریت صحیح پرورشی و تغذیه ای بره های پرواری حاصل خواهد شد.
      در صورت چالش هنگام فروش بره های پروارشده گروه “دامالان” در کنار شما خواهد بود.

      1. ممنون از پاسخگویی سریع.
        بله امکان چرا هم وجود دارد با این اوصاف اگه بخوام با حدود چهل پنچاه بره شروع کنم هزینه خوراک هر کدوم حدودا چه مقدار میشه؟
        ما در شرق مازندران زندگی میکنیم و اینجا هوا شرجیه دامدارای اینجا بیشتر نژاد مهربان دارن اما افشار و شیشک هم دارن که البته اینجا بیشتر گوسفندارو به تاب و زل میشناسن.
        حالا بنده برای شروع کار قصد دارم 20 ال 25 تا از گوسفندارو مهربان بخرم و نیمی دیگه رو افشار نظرتون چیه؟
        و اگر بخوام از شما تهیه کنم در اوزان 20 تا 25 کیلو موجود دارین؟
        خوراکشون چطور؟
        شرمنده اگه تماس نمیگیرم چون احساس میکنم اینطوری بهتر میتونم سوالاتو بپرسم
        ممنون

      2. ممنون از پاسخگویی سریع
        امکان چرا نه بصورت دائم ولی میشه در هفته دو سه روزشو چرا برد. با این اوصاف هزینه خوراک هر بره چقدر تموم میشه؟
        سمت ما هوا شرجیه و بیشتر نژاد مهربان و افشار شیشک پیدا میشه
        حالا به نظر شما بنده با کدوم نژاد شروع کنم نظر خودم بر این بود که نصفشو مهربان و نصف دیگه رو افشار تهیه کنم که در مجموع چهل پنچاه تا بشه . نظرتون چیه؟
        سوال بعدی اینکه در اوزان 20 تا 25 کیلو از این نژادها برای فروش دارین؟ شرمنده اگه تماس نمیگیرم چون احساس میکنم اینطوری بهتر جواب سوالامو میگیرم.
        بازم ممنون

        1. با سلام
          با توجه به اینکه امکان چرای بره های پرواری به مدت دو سه روز در هفته وجود دارد، هزینه های بخش علوفه بره های پرواری کاهش خواهد یافت. البته در چرای بره های پرواری در چراگاه باید موارد مهمی همچون وضعیت چراگاه بره های پرواری از منظر کیفیت و کمیت علوفه موجود و مسافت طی شده توسط بره ها تا مکان چراگاه مد نظر قرار گیرد. همچنین در این حالت باید تغییراتی در جیره بره های پرواری نسبت به حالت پروار بره ها در مکان بسته اعمال نمود. هزینه کل خوراک بره های پرواری بر اساس میزان مواد کنسانتره ای مورد استفاده در جیره بره های پرواری تعیین می شود.
          پیشنهاد گروه “دامالان” استفاده از دو نژاد افشاری و مهربان می باشد. بره های پرواری نژاد مهربان و بره های پرواری نژاد افشاری دو نژاد مهم در پرواربندی بره هستند. سرعت رشد و ضریب تبدیل خوراکی این دو نژاد در نتیجه استفاده از جیره های استاندارد قابل ملاحظه است. اوزان 20-25 کیلو برای بره های پرواری نژاد افشاری سبک وزن می باشد. قیمت هر کیلوگرم بره پرواری نژاد افشاری در اوزان 20-25 کیلوگرم بالاتر از قیمت هر کیلوگرم بره پرواری نژاد افشار در اوزان متوسط 30 کیلوگرم می باشد. بره های پرواری نژاد مهربان هم در اوزان 20-25 کیلوگرم برای پرواربندی مناسب هستند. البته پروارکنندگانی هم هستند که بره های پرواری نژاد مهربان و افشاری را در اوزان بالاتر پروار می کنند.
          بره های پرواری هم از نژاد مهربان و هم نژاد افشاری برای فروش هست

          1. باشه ممنون . ان شاالله کارای تأسیسات دامداری که تموم شد طی یکی دو ماه آینده مزاحم میشیم.
            فقط سوال دیگه اینکه برای پاییز اگه بخوایم اقدام کنیم به نظرتون فصل مناسبی هست؟
            در مورد چرا هر چند امکانش هست اما قصد خودم بر چرا نیست اما از طرفی چون زمین های این منطقه اکثرا گندم کارن میتونم علوفه (کاه)رو با قیمت ارزونتری الان تهیه کنم و مابقی خوراک مورد نیاز رو بعدا خریداری کنم. فقط سوالی که مطرحه اینکه چه میزان از تغذیه گوسفند پرواری مربوط میشه به کاه خورده؟
            تشکر

          2. سلام
            شروع پرواربندی بره در زمان ذکر شده مناسب می باشد. در طی زمان باقی مانده در شروع پرواربندی بره می توانید مراحل آماده سازی بهینه جایگاه پرواربندی بره ها و تهیه مواد خوراکی ارزان قیمت (البته با مدنظر قرار دهی کیفیت) را در دستور کار خود قرار دهید. کیفیت مواد خوراکی نقش بسیار مهمی در دست یابی به حداکثر افزایش وزن روزانه بره های پرواری دارد. ضدعفونی و آماده سازی جایگاه پرواربندی قبل از بره ریزی اهمیت فوق العاده ای دارد. این اقدام در جهت پشگیری از عوامل بیماریزا طی دوره پروار مهم است.
            ارزش غذایی کاه نسبت به سایر مواد مواد خوراکی مورد استفاده در جیره بره های پرواری کمتر می باشد. با این حال، کاه نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت شکمبه بره های پرواری دارد. بیشترین مقدار کاه مصرفی در پرواربندی بره های پرواری در اوایل دوره پروار می باشد.

  9. سلام
    قیمت ۷۰ راس بره حدود ۲۵ کیلویی مهربان جهت پرواربندی را لطف کنید

    1. با سلام
      بره های پرواری نژاد مهربان از نژادهای سبک وزن بره جهت پروار محسوب می شود. لذا در اواخر دوره پروار بره های پرواری نژاد مهربان نسبت به بره های پرواری نژادهای سنگین وزن همچون افشاری وزن پایین تری خواهند داشت. رنگ غالب در نژاد مهربان رنگ سفید است. سرعت رشد و ضریب تبدیل بره های مهربان در حد مناسبی می باشد. بره های تازه از شیر گرفته شده نژاد مهربان در حدود وزنی 20 کیلوگرم هستند. قیمت فروش هر کیلوگرم بره های نژاد مهربان در حدود وزنی 20 کیلوگرم بالاتر از سایر وزن های بره نژاد مهربان طی دوره پروار می باشد. جهت دست یابی به حداکثر افزایش وزن روزانه در بره های پرواری نژاد مهربان توجه به موارد پرورشی – تغذیه ای و بهداشتی و همچنین استفاده از ضدانگلهای وسیع الطیف در ابتدای دوره پرواری از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. قیمت 70 راس بره پرواری نژاد مهربان براساس تعداد بره ماده موجود در آن تعیین می شود. آیا تمام 70 راس بره پرواری نژاد مهربان را از جنس نر می خواهید؟

  10. سلام
    آقای مهندس ؛ از اراک مزاحم شما میشم.
    علاقه به پرورش دام به صورت اصولی دارم.
    قصد دارم به صورت به صورت پایلوت و کوچک کار را راه اندازی کرده تا انشاءالله توسعه دهیم.
    از حضرتعالی چند سئوال داشتم محبت می فرمایید اگر پاسخ دهید.
    در منطقه اراک به فرض اینکه امکان چرا ۷ ماه فراهم است نژاد افشار بهتر است یا مهربان (محلی ها افشار را خیلی مناسب نمی دانند)
    قصد دارم چند راس شیشک آبستن و قوچ از نژاد بهتر تهیه کنم‌ قیمت ها را اعلام بفرمایید؟؟
    آیا می شود ژن چند قلو زایی را در مهربان تقویت کرد؟
    آیا می شود با قوچ افشار دارای ژن چند قلو زایی نژاد درصد چند قلو زایی نژاد فراهانی را افزایش داد.؟؟
    چند راس هم بره پرواری نیاز دارم.
    آیا درست است نژاد شال در منطقه ما اصلا جواب نمی دهد . ؟؟ (بعلت نیمه کوهستانی بودن)
    با سپاس

    1. با سلام
      مهمترین فاکتور در شروع گوسفندداری علاقه به گوسفند و گوسفندداری می باشد که شما واجد فاکتور اول می باشید. با توجه به اینکه در منطقه شما امکان چرا به مدت 7 ماه وجود دارد، هزینه های نگهداری گوسفند در این حالت کاهش می یابد. با توجه به غنای چراگاه، گوسفند نژاد افشاری نسبت به گوسفند نژاد مهربان بهره وری اقتصادی بالایی دارد. چنانچه از جیره هایی حاوی مواد مغذی در جیره های گوسفندهای نژاد افشاری به میزان مناسبی استفاده شود بهره وری اقتصادی به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.
      خرید شیشک افشاری آبستن نیز گزینه مناسبی برای شروع گوسفندداری می باشد. عمر تولیدی و اقتصادی شیشک ها به مراتب بیشتر از گوسفندهای شکم دوم و سوم است. انتخاب شیشک هایی با اندازه بلوغ مناسب در پایه گذاری گوسفندداری سودآور یاری رسان خواهد بود. با توجه به توصیه گروه “دامالان” در خرید شیشک افشاری، استفاده از قوچ های هتروزیگوت نیز در افزایش درصد دو و چندقلوزایی کمک شایانی خواهد نمود. ژن چند قلوزایی را در نژاد مهربان هم می شود تقویت نمود ولی پروسه زمانبر می باشد. همچنین با قوچ های حاوی ژن نژاد افشاری هم می توان درصد دو وچندقلوزایی را در میش نژاد فراهانی افزایش داد ولی برای نتیجه گیری سریع تا حد امکان بهتر است نژاد پایه گوسفند نژاد افشاری باشد.
      بره های پرواری را از چه نژادی، در چه رنج وزنی و چند راس میخواهید؟
      گوسفند نژاد شال هم یکی از نژاد های خوب در کشور می باشد. جثه میش و قوچ های این نژاد تقریباً با نژاد افشاری برابری می کند. قدرت راهپیمایی این نژاد نسبت به گوسفند نژاد افشاری کمتر می باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *