خرید ساده و راحت انواع میش داشتی گوسفند افشاری

خرید ساده و راحت انواع میش داشتی گوسفند افشاری از دیدگاه گله داران بسیار مهم است.

 

با توجه به درصد دو و چندقلوزایی بالای میش داشتی گوسفند افشاری، این نژاد برای اهداف داشتی بسیار مناسب است.

قیمت روز قوچ ژندار
خرید قوچ ژندار افشار

خرید ساده و راحت میش داشتی، از منظر گله داران مهم می باشد. در همین راستا سایت دامالان اقدام به فروش اینترنتی انواع میش داشتی گوسفند افشاری کرده است. میزان بره زایی این میش ها در سطح مناسبی بوده و نسبت به سایر نژادهای گوسفند کشور بالاتر می باشد. میزان بره زایی بالا در یک نژاد گوسفند، صفت مهم اقتصادی است. گسترش این صفت اقتصادی مهم در سطح گله، سوددهی بالای واحد گوسفندداری را به همراه خواهد داشت.

 

برای خرید ساده و راحت انواع میش داشتی گوسفند افشاری با ما تماس بگیرید.

 

مهندس حجت صفری

شماره تماس:09148004332

برچسب گذاری توسط , , , , , , , , , , , , ,

7 دیدگاه در “خرید ساده و راحت انواع میش داشتی گوسفند افشاری

  1. سلام مهندس
    چجوری میتونم چندتا گوسفند افشاری اصلاح نژاد شده که درصد چندقلوزایی بالایی دارن بخرم؟
    قیمت هر راس گوسفند جوان ۲ ساله چقده؟
    ممنون

  2. سلام مهندس
    چجوری میتونم چندتا گوسفند افشاریاصلاح نژاد شده که درصد چندقلوزایی بالایی دارن بخرم؟
    قیمت هر راس گوسفند جوان ۲ ساله چقده؟
    ممنون

    1. با سلام
      میش های افشاری اصلاح نژاد شده از منظر تعداد بره ها در زمان زایش گوسفند مهم هستند. دوقلو و چندقلوزایی میش های افشاری اصلاح نژاد شده قیمت آنها را تحت تاثیر قرار می دهد. میش های افشاری دوقلوزا با توجه به همراه بودن بره های آن یا آبستن بودن آن قیمت متفاوت دارند.
      میش افشاری چندقلوزا مد نظر شماست؟

  3. سلام خسته نباشید من حدود 10تا میش افشار دارم ولی دوتا شون دوقلو زدایی دارن من میخام بدونم چه کاری انجام بدم که بقیه شون هم دوقلو زایی داشته باشن و سوال دیگه من آینه که این قوچ های شما قیمتش چقدره و آیا تضمینی برای دوقلو زایی وجود داره یا نه

    1. با سلام
      دوقلوزایی میش تحت تاثیر عوامل مختلفی می باشد. برای مثال پتانسیل ژنتیکی میش نقش بسیار مهمی در درصد دوقلوزایی آن میش دارد. میش های نژاد افشاری قابلیت دوقلوزایی بالاتری نسبت به سایر نژاد های کشور دارند. البته با کارهای اصلاح نژادی می توان درصد دوقلوزایی یک نژاد میش را افزایش داد. استفاده از قوچ های اصلاح نژاد شده با درصد دوقلوزایی بالا یکی از این راهکارهای ژنتیکی می باشد. میش های نژاد افشاری اصلاح شده به دلیل دارا بودن پتانسیل ژنتیکی بالا، تعداد تخمک ریزی بیشتری در زمان جفت گیری دارند. البته از نقش مدیریت تغذیه ای در زمان جفت گیری (فلاشینگ) نباید غافل شد، چرا که میزان تخمک ریزی را تحت تاثیر قرار می دهد. در واقع با تامین برخی از مواد مغذی در فصل جفت گیری نیز می توان درصد دوقلوزایی را افزایش داد.
      قیمت قوچ های اصلاح نژاد شده تحت تاثیر سن آنها و صفات و ویژگی های بیومتری می باشد.

  4. با سلام جناب صفرى
    ما 2 تا جوونيم که ى مقدار پس انداز داريم ميخواستم اگه امکان داره راهنمايمون کنيد ما حدود 100 تومن سرمايه گذارى بخوايم انجام بديم و اينکه جا هم داريم اما خوارک هم نداريم
    چطورى ميتونيم کار کنيم امکان پذیر هست
    شدنى هست ميزان بازدهى اش چطوريه ؟

    1. با سلام
      بازدهی واحد پرواربندی بستگی به مدیریت زمان، مدیریت تغذیه و مدیریت پرورشی بره های پرواری دارد. انتخاب بره های پرواری میش داشتی از نژاد مناسب اولین قدم مهم در پرواربندی است. میش های داشتی که در شرایط مدیریتی – پرورشی مناسب پرورش می شوند، بره هایی سالم تولید کرده و برای پرواربندی مناسب هستند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *